dag 3 - Reisverslag uit Canberra, Australië van Marian Vos - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Canberra, Australië van Marian Vos - WaarBenJij.nu

dag 3

Door: Canberra & Bleu Mountains

Blijf op de hoogte en volg Marian

29 November 2014 | Australië, Canberra

.Vandaag zijn we naar de hoofdstad van Australië geweest "Canberra". Een prachtige schone stad met veel groen. Tijdens onze bezichtiging door het parlement gebouw wat op zichzelf al erg mooi is was er ook een televisie opname aan de gang waar ze een interview hielden met een aboriginal vrouw die daar een expositie hield van schilderijen met originele aboriginal kunst. Prachtig. Ook Rien grijpt iedere kans om in de schijnwerpers te staan want opeens stond hij naast die Aboriginal vrouw en vroeg "ben ik in beeld?" Jaja en die vrouw maar denken wie is die rare man. Bij het huis van de "Prime Minister" zagen we de 1ste echte kangaroe in de verte. Euforisch momentje voor Stefan.

Het is alweer vrijdag en voor vandaag staat er op het programma " The Blue Mountains" dit is een prachtig natuurgebied wat zijn naam te danken heeft aan de blauwe gloed die over de bomen hangt. Het meest bijzonder zijn de 3 sisters, dit zijn 3 enorme rotsen naast elkaar waarvan er verschillende soorten verhalen de ronde doen waarom ze zo genoemd worden.
Ook kun je er prachtig wandelen, eigenlijk is dit pad voor zeer ervaren wandelaars maar met Jan in ons midden was dit natuurlijk geen probleem.
Het begon met een enorme trap van maar liefst 900 treden en gelukkig hadden wij de route naar beneden gekozen i.p.v andersom (dit wordt een uitdaging voor als de andere jeugd gearriveerd is) maar oh wat was dit de moeite waard, dit was zoooo mooi. Wat is de natuur prachtig.

• 01 December 2014 - 11:06

Yvonne:

Leuk om te lezen. ach je hebt nu vast een beetje tijd, liggen ze al op bed ?
    Jullie hebben al veel gezien en Jan is echt wel sportief toch ?
    Heel veel plezier en wij blijven jullie volgen
    Dikke knuffel